|
Benediktas XVI
inia 2011 m. Pasaulins ligoni dienos proga
„Js esate pagydyti jo aizdomis“ (1 Pt 2, 24)
Brangs broliai ir seserys!
Lurdo Šv. Mergels Marijos minjimo dien, veniam vasario 11-j, Banyia kasmet silo minti Pasaulin ligoni dien. Dievo tarnui Jonui Pauliui II panorjus, tai tapo tinkama proga apmstyti kanios slpin ir pirmiausia ms bendruomenes ir pilietin visuomen padaryti jautresnes sergantiems broliams ir seserims. Jei kiekvienas mogus yra ms brolis, juo labiau ms dmesio centre turi atsidurti silpnasis, keniantysis ir tas, kuriam reikia slaugos, idant n vienas nesijaust umirtas ar nustumtas parib, nes „mogikumo mat esmingai lemia jo santykis su kania ir kenianiuoju. Tai galioja ir individui, ir visuomenei. Visuomen, negalinti priimti kenianij ir padti jiems dalydamasi uuojauta, yra iauri ir nemonika visuomen“ (Enciklika Spe salvi, 38). Iniciatyvos ir renginiai paskirose vyskupijose ios Pasaulins dienos proga tepaskatina vis veiksmingiau rpintis kenianiaisiais turint prie akis ikilming ventim, 2013 m. vyksiant Vokietijoje, Marijos ventovje Altetinge.
1. Mano irdyje vis dar gyva ta akimirka, kai per pastoracin apsilankym Turine galjau pamstyti ir melstis akivaizdoje Šventosios drobuls, to kenianio veido, kvieianio mus apmstyti T, kuris prisim vis vietovi ir laik moni kanias, taip pat ms kanias, sunkumus, nuodmes. Kiek daug tikinij istorijos tkmje stovjo prieais i drobul, kuri kadaise buvo suktas nukryiuoto mogaus knas ir kuri visikai atitinka tai, kas evangelijose praneama apie Jzaus kani ir mirt! J kontempliuoti reikia kviesti apmstyti v. Petro odius: „Js esate pagydyti jo aizdomis“ (1 Pt 2, 24). Dievo Snus kentjo, numir, bet prisikl ir kaip tik todl tos aizdos tampa ms atpirkimo, atleidimo mums ir ms susitaikinimo su Tvu enklais ir lygia greta mokini ir ms tikjimo matu: kaskart, kai Viepats kalba apie savo kani ir mirt, mokiniai to nesupranta, atmeta, tam prieinasi. Jiems, kaip ir mums, kania visada lieka sunkiai priimamu ir pakeliamu slpiniu. Abu mokiniai i Emauso keliauja lidni dl to, kas tomis dienomis nutiko Jeruzalje, ir, tik Prisiklusiajam kartu su jais pajjus, jie atsiveria naujam vilgsniui (plg. Lk 24, 13–31). Ir apatalui Tomui sunku patikti atperkamosios kanios keliu: „Jeigu a nepamatysiu jo rankose vini drio ir neleisiu pirto vini viet, ir jeigu ranka nepaliesiu jo ono – netiksiu“ (Jn 20, 25). Taiau prieais Krist, rodant savo aizdas, jo atsakymas virsta jaudinaniu tikjimo liudijimu: „Mano Viepats ir mano Dievas!“ (Jn 20, 28). Tai, kas i pradi kaip Jzaus tariamo lugimo enklas atrod neveikiama klitis, susitikus su Prisiklusiuoju virsta pergalingos meils rodymu: „Tik tas Dievas, kuris myli iki galo ir kuris prisiima ms aizdas ir ms skausm, ypa nekalt kentjim, yra vertas tikjimo“ (inia Urbi et orbi, 2007 m. Velykos).
2. Brangs ligoniai ir keniantieji, kaip tik per Kristaus aizdas galime kupini vilties velgti vis monij kamuojant blog. Prisikeldamas Viepats kanios ir blogio i pasaulio nepaalino, taiau pakirto to aknis. Didiulei blogio galybei jis prieprieino savo meils visagalyb. Jis mums parod, kad kelias taik ir diaugsm yra meil. „Kaip a jus myljau, kad ir js taip myltumte vienas kit“ (Jn 13, 34). Kristus, mirties nugaltojas, gyvena tarp ms. Kartu su v. Tomu tardami: „Mano Viepats ir mano Dievas!“, savo Mokytoju sekame pasirengimu atiduoti gyvyb u savo brolius (plg. 1 Jn 3, 16), tapdami skausmo nebijanio diaugsmo aukliais – prisiklimo diaugsmo aukliais.
Šv. Bernardas tvirtina: „Dievas negali kentti, bet jis gali kentti drauge.“ Dievas, asmeninta Tiesa ir Meil, panoro kentti u mus ir su mumis, tapo mogumi, kad galt kentti drauge su mogumi, visikai realiai knu ir krauju. Nuo tada vis mogikj kani eng su mumis keniantysis ir kani drauge neantysis; nuo tada kiekvienoje kanioje gldi con-solatio, drauge kenianios Dievo meils paguoda, ir todl yra patekjusi vilties vaigd (plg. Spe salvi, 39).
Jums, brangs broliai ir seserys, i ini kartoju tam, kad savo kania, gyvenimu ir tikjimu btumte jos liudytojai.
3. velgdamas susitikim Madride rugpjt 2011 m. Pasaulins jaunimo dienos proga, noriau kelet ypating mini skirti jaunuoliams, pirmiausia tiems, kurie serga. Jzaus kania, kryius neretai baugina, nes atrodo neigia gyvenim. I ties yra prieingai! Kryius yra Dievo „taip“ mogui, aukiausia jo meils iraika ir versm, i kurios trykta aminasis gyvenimas. Tik Jzus gali ilaisvinti pasaul i blogio ir leisti augti ms vis troktamai teisingumo, taikos ir meils Karalystei (plg. inia 2011 m. Pasaulins jaunimo dienos proga, 3). Brangs jaunuoliai, imokite „pamatyti“ Jz, „susitikti“ su Jzumi Eucharistijoje, kur jis tikrai yra ia ir dabar, kad tapt mums kelions maistu, taip pat atpainkite Jz ir tarnaukite jam, esaniam varguose, ligoniuose, sunkum kamuojamuose ir pagalbos praaniuose broliuose (plg. ten pat, 4). Visus jaunuolius, serganius ir sveikus, i naujo raginu statyti meils ir solidarumo tiltus, kad niekas nesijaust vienias, bet visi jaustsi arti Dievo ir didels jo vaik eimos nariais (plg. Bendroji audiencija, 2006 11 15).
4. Kontempliuojant Jzaus aizdas, ms vilgsnis nukrypsta jo Šveniausij Šird, kurioje aukiausiu laipsniu pasirodo Dievo meil. Šveniausioji Širdis yra nukryiuotas Kristus, i kurio ietimi perdurto ono itekjo kraujo ir vandens (plg. Jn 19, 34), Banyios sakrament simboliai, kad visi, atvertos Širdies kvietim igird, su diaugsmu galt nuolat semtis maloni i to iganymo altinio (plg. Romos miiolas, Šveniausiosios Jzaus Širdies ikilms dkojimo giesm). Ypa js, mieli ligoniai, pajuskite ios meils sklidinos Širdies artum ir kupini tikjimo bei diaugsmo semkite i to altinio melsdamiesi: „Vandenie i Kristaus ono, nuplauk mane! Kristaus kania, pastiprink mane! O gerasis Jzau, iklausyk mane! Savo aizdose paslpk mane!“ (Šv. Ignaco Lojolos malda).
5. Baigdamas savo ini artimiausios Pasaulins ligoni dienos proga, noriau ireikti savo meil visiems ir kiekvienam, dalydamasis su jumis kaniomis ir viltimis, kurias kasdien igyvenate vienybje su nukryiuotu ir prisiklusiu Kristumi, kad jis dovanot js irdiai ramyb ir j pagydyt. Šalia js tebudi Mergel Marija, kurios pasitikdami aukiams kaip Ligoni Sveikatos ir Kenianij Guodjos. Kryiaus papdje isipild Simeono pranayst: jos motinik ird pervr kalavijas (plg. Lk 2, 35). Skausmo, kuriuo dalyvauja savo Snaus skausme, bedugnje Marija galinama priimti nauj misij – tapti Kristaus Motina jo nariuose. Kryiaus valand Jzus rodo kiekvien i savo mokini ir jai pasako: „Štai tavo snus“ (plg. Jn 19, 26–27). Motinika atjauta Snui tampa motinika atjauta kiekvienam i ms kasdieniame gyvenime (plg. Pamokslas Lurde, 2008 09 15).
Brangs broliai ir seserys, i Pasaulin ligoni dien raginu ir valdios institucijas vis daugiau dmesio skirti sveikatos apsaugos struktroms, padedanioms ir palaikanioms kenianiuosius, pirmiausia neturtingiausius ir labiausiai stokojanius, ir, mintimis atsigrdamas visas vyskupijas, nuoirdiai sveikinu vyskupus, kunigus, pavstuosius asmenis ir seminaristus, sveikatos apsaugos darbuotojus, savanorius ir visus, kurie su meile atsideda gydyti ir lengvinti kiekvieno serganio brolio ir kiekvienos serganios sesers aizdas ligoninse, slaugos namuose, eimose: mokkite ligonio veide visada velgti veid Veid, Kristaus veid.
Patikindamas, jog tikrai visus prisiminsiu savo maldose, kiekvienam teikiu ypating apatalikj palaiminim.
Vatikanas, 2010 m. lapkriio 21 d., Kristaus Karaliaus sekmadienis
BENEDICTUS PP. XVI
_______________________________ „Banyios inios“ 2011 m. Nr. 2
|