pradi
 

















 
 
 
 
 Popieiaus Benedikto XVI inia 25-osios Pasaulins jaunimo dienos (2010 m. kovo 28 d.) proga
 
 

Popieius BENEDIKTAS XVI

inia 25-osios Pasaulins jaunimo dienos
(2010 m. kovo 28 d.) proga


„Gerasis Mokytojau, k turiu daryti, kad laimiau aminj gyvenim?“ (Mk 10, 17)

Brangs biiuliai!

Šiais metais sukanka dvideimt penkeri metai, kai garbingasis Jonas Paulius II paskelb Pasaulin jaunimo dien, kuri sumanyta kaip viso pasaulio tikini jaunuoli metinis susitikimas. Tai buvo pranaika iniciatyva, atneusi gausi vaisi, leidusi naujoms krikioni kartoms susieiti, igirsti Dievo od, atrasti Banyios gro, gyvai patirti tikjim ir dl to apsisprsti visikai save atiduoti Kristui.

Dabartin 25-oji Jaunimo diena yra etapas pakeliui artimiausi Pasaulin jaunimo susitikim, vyksiant 2011 m. rugpjt Madride, kur, tikiuosi, daugelis i js igyvens malons vyk.

Rengiantis iai ventei, noriau pasilyti jums apmstyti i met tem „Gerasis Mokytojau, k turiau daryti, kad laimiau aminj gyvenim?“ (Mk 10, 17), grtant prie Evangelijos pasakojimo apie Jzaus susitikim su jaunuoliu – temos, kuri popieius Jonas Paulius II 1985 m. jau gvildeno savo graiausiame laike, pirmkart skirtame jaunuoliams.

1. Jzus sutinka jaunuol

Jzui besiruoiant ikeliauti, – pasakojama Morkaus evangelijoje, – vienas mogus pribgs puol prie j ant keli ir klaus: Gerasis Mokytojau, k turiu daryti, kad laimiau aminj gyvenim? Jzus tar: Kam vadini mane geru? Niekas nra geras, tik vienas Dievas. inai sakym: Neudyk, nesvetimauk, nevok, neteisingai neliudyk, neapgaudink, gerbk savo tv ir motin. Tas atsak: Mokytojau, a viso to laikausi nuo pat jaunysts. Jzus meiliai pavelg j ir pasak: Vieno dalyko tau trksta: eik, parduok visa, k turi, idalyk vargams, tai tursi lob danguje. Tuomet ateik ir sek paskui mane. Po it odi tasai apsisuko ir nusimins pasitrauk, nes turjo daug turto.

Šiame pasakojime taigiai atsiskleidia didelis Jzaus dmesys jaunuoliams, jums, js lkesiams, viltims ir parodoma, kaip labai jis trokta su jumis susitikti asmenikai ir pradti atvir dialog. Juk Kristus pertraukia kelion, kad atsakyt j ukalbinusio jaunuolio klausim, taip paliudydamas, jog yra visikai prieinamas jaunuoliui, kuris kreipsi j kaip Gerj Mokytoj, trokdamas suinoti, kaip gyventi. Šiuo Evangelijos tekstu mano pirmtakas norjo padrsinti kiekvien i js „pltoti savo pokalb su Kristumi – pokalb, kuris jaunuoliui yra pamatins ir esmins svarbos“ (Laikas jaunimui, 2).

2. Jzus meiliai pavelg j

Evangelijos pasakojime Morkus pabr, kad „Jzus meiliai pavelg j“ (Mk 10, 21). Viepaties vilgsnis yra labai ypatingos susitikimo ir visos krikionikosios patirties erdis. Juk krikionyb pirmiausia yra ne moral, bet Jzaus Kristaus – asmenikai mylinio jaunus ir senus, turtingus ir neturtingus, mylinio mus net tada, kai nuo jo nusigriame – patyrimas.

Komentuodamas i scen, popieius Jonas Paulius II, kreipdamasis jaunuolius, pridr: „Tikiuosi, jog js patirsite tok vilgsn! Tikiuosi, jog patirsite ties, kad Kristus meiliai jus velgia!“ (Laikas jaunimui, 7). Meil, iki galo parodyta ant kryiaus, paskatino priblokt v. Pauli parayti: „kuris pamilo mane ir paaukojo save u mane“ (Gal 2, 20). „Suvokimas, kad Tvas visada mus myljo savo Snuje, – toliau rao popieius Jonas Paulius II, – kad Kristus visada kiekvien myli, tampa tvirta visos mogaus egzistencijos atrama“ (Laikas jaunimui, 7) ir leidia nugalti visus ibandymus – savo nuodmi atradim, kani, nusiminim.

Tokia meil yra viso krikionikojo gyvenimo versm ir pagrindinis evangelizacijos motyvas: jei tikrai sutikome Jz, negalime jo neliudyti tiems, kurie to vilgsnio dar nepatyr!

3. Gyvenimo plano atradimas

Evangelijos jaunuolio padtis labai panai kiekvieno i js. Js irgi turtingi ger savybi, energijos, svajoni, vili – gausi itekli! Jau pats js amius yra didiulis turtas ne tik jums, bet ir kitiems, Banyiai ir pasauliui.

Turtingas jaunuolis klausia Jzaus: „K turiu daryti?“ Gyvenimo tarpsnis, kur esate panir, yra atradimo metas, dovan, kuriomis jus apipyl Dievas, ir atsakomybs atradimo laikas. Negana to, tai pamatini apsisprendim, kaip numatote statydinti savo gyvenim, metas. Tad tai tinkama akimirka savs pasiteirauti, kokia tikroji gyvenimo prasm, ir paklausti: „Ar a patenkintas savo gyvenimu? Ar jame ko nors netrksta?“

Galbt js irgi kaip Evangelijos jaunuolis esate atsidr nestabilumo, smyio ar kanios situacijoje, verianioje jus siekti gyvenimo, kuris nebt vidutinis, ir savs klausti: kas yra skmingas gyvenimas? K turiu daryti? Koks gali bti mano gyvenimo planas? „K turiu daryti, kad mano gyvenimas turt pilnutin vert ir prasm?“ (Ten pat, 3).

Nebijokite kelti toki klausim! Uuot prislg, jie ireikia didius siekius, gldinius js irdyje. Štai kodl juos btina siklausyti. Jie laukia atsakym, kurie bt ne pavirutiniki, bet gebantys patenkinti js autentikus gyvenimo ir laims lkesius.

Trokdami atrasti gyvenimo projekt, galint padaryti jus laimingus, siklausykite Diev, kiekvienam i js parengus meils plan. Pasitikdami klauskite: „Viepatie, koks yra tavasis kaip Krjo ir Tvo planas mano gyvenimui? Kokia yra Tavo valia? Noriu j vykdyti.“ Bkite tikri, jis atsakys. Nebijokite jo atsakymo! „Dievas didesnis u ms ird ir visk pasta“ (1 Jn 3, 20).

4. Ateik ir sek paskui mane

Jzus paakino turtingj jaunuol toli grau neapsiriboti savo sieki ir umoj gyvendinimu, jis jam sako: „Ateik ir sek paskui mane.“ Krikionikasis paaukimas kyla i Viepaties meils pasilymo ir gali bti gyvendintas tik atsakant meile: „Jzus kvieia mokinius visikai atiduoti savo gyvenim, be mogik iskaiiavim ir naudos lkesi, be ilyg save patikint Dievui. Šventieji atsiliepdavo tok reikl kvietim ir, kupini kuklaus nuolankumo, sekdavo paskui nukryiuot ir prisiklus Krist. Laikantis tikjimo logikos, kartais nesuprantamos mogui, j tobulum sudaro ne savs statymas centr, bet apsisprendimas eiti prie srov gyvenant pagal Evangelij“ (Benediktas XVI. Homilija per kanonizacijos v. Miias: L’Osservatore Romano, 2009 10 12–13, p. 6).

Vadovaudamiesi tokios daugybs Kristaus mokini pavyzdiu, js, brangs biiuliai, irgi diugiai priimate kvietim sekti, intensyviai ir vaisingai gyventi iame pasaulyje. Juk kriktu jis kiekvien kvieia sekti j konkreiais veiksmais, mylti j labiau u visk ir tarnauti jam broliuose. Turtingasis jaunuolis, deja, neatsiliep Jzaus kvietim ir nusimins pasitrauk. Jam neuteko drsos atsiskirti nuo savo materiali grybi ir surasti didiausi Jzaus pasilyt gr.

Evangelijos turtingojo jaunuolio nusiminimas gimsta kiekvieno irdyje, kai neidrstama sekti paskui Krist, tinkamai apsisprsti. Taiau atsakyti jam niekada ne vlu!

Jzus visada nenuilstamai meiliai velgia ir kvieia bti jo mokiniais, taiau kai kuriems silo radikalesn apsisprendim. Šiais Kunig metais noriau paraginti jaunuolius bti dmesingus, jei Viepats kvieia didiai dovanai – tarnaujamajai kunigystei, ir bti pasirengusius dosniai ir entuziastingai priimti ypa kartos meils enkl, kartu su kunigu ar dvasiniu vadovu leidiantis btinu atpainimo keliu. Neisigskite, brangs jaunuoliai ir jaunuols, jei Viepats paauks jus pavstajam, vienuolikajam, misijiniam ar specialaus paventimo gyvenimui: jis geba suteikti stipr diaugsm tam, kuris drsiai atsiliepia!

Negana to, kvieiu visus, jauianius paaukim santuok, priimti tai su tikjimu, sipareigojant padti tvirt pagrind gyvenimui, kupinam didiuls meils, itikimam ir atviram gyvybs dovanai, kuri yra turtas ir malon visuomenei ir Banyiai.

5. Paaukti aminajam gyvenimui

„K turiu daryti, kad laimiau aminj gyvenim?“ Šis Evangelijos jaunuolio klausimas atrodo tolimas daugelio iuolaikini jaunuoli rpesiams, nes, kaip pastebjo mano pirmtakas, „argi nesame karta, kurios egzistencijos horizont vis upildo pasaulis ir laikina paanga?“ (Laikas jaunimui, 5). Taiau „aminojo gyvenimo“ klausimas suvei skausmingomis egzistencijos akimirkomis, keniant dl artimo asmens netekties ar igyvenant neskm.

Bet kas yra „aminasis gyvenimas“, apie kur kalba jaunuolis? J apibdina Jzus, kai, kreipdamasis mokinius, sako: „A jus vl pamatysiu; tada js irdys digaus, ir js diaugsmo niekas i js nebeatims“ (Jn 16, 22). Šiais odiais ikiliai siloma begalin laim, buvimo aminai pripildytam dievikosios meils diaugsmas.

Klausti, kokia ms laukia galutin ateitis, reikia pilnatvikai prasminti egzistencij, nes tai gyvenimo plan kreipia horizontus, kurie yra ne riboti ir praeinantys, bet erdvs ir plats, skatinantys mylti pasaul, taip mylim paties Dievo, ir paskirti save jo pltrai, taiau visada su laisve ir diaugsmu, gimstaniais i tikjimo ir vilties. Tie horizontai padeda neabsoliutinti emikosios tikrovs, nes parodo, kad Dievas rengia mums didesn perspektyv, ir kartu su v. Augustinu sakyti: „Visi troktame dangikosios tvyns, stiebiams dangikj tvyn, jauiams ia, emai, keliauninkais“ (Šv. Jono evangelijos komentarai, homilija 35, 9). Nenukrypstamai smeigs vilgsn aminj gyvenim palaimintasis Petras Jurgis Frasatis, kuris mir 1925-aisiais, sulauks dvideimt ketveri, pasak: „Noriu gyventi, o ne gyvalioti!“, o ant laiptus vaizduojanios nuotraukos, pasistos draugui, ura: „ auktybes“, turdamas galvoje ir krikionikj tobulum, ir aminj gyvenim.

Brangs jaunuoliai, raginu jus neumirti ios js gyvenimo plano perspektyvos: esame paaukti aminyb. Dievas mus sukr, kad amiais btume su juo kartu. Tai pads jums visapusikai prasminti savo pasirinkimus ir suteikti savo gyvenimui kokyb.

6. sakymai – autentikos meils kelias

Jzus primena turtingajam jaunuoliui Deimt sakym kaip btin slyg „aminajam gyvenimui laimti“. Tai esmins gyvenimo meilje gairs, leidianios aikiai atskirti gera nuo bloga ir statydinti tvar bei ilgalaik gyvenimo projekt. Jzus ir js klausia, ar inote sakymus, jei jums rpi ugdyti savo sin pagal dievikj statym ir j gyvendinti.

Tie sakymai neabejotinai kertasi su paplitusia iandiene mstysena, silania laisv, atsiet nuo vertybi, taisykli, objektyvi norm, ir akinani atmesti bet kur tos akimirkos geism apribojim. Taiau tokia pasila, uuot vedusi tikrj laisv, mog paveria jo geism, toki stab kaip galia, pinigai ir neabotas malonumas, pasaulio vilioni vergu, negebaniu gyvendinti savo pradinio paaukimo mylti.

Dievas duoda sakymus, nes trokta imokyti mus tikrosios laisvs, trokta drauge su mumis statydinti meils, teisingumo ir taikos karalyst. siklausymas juos ir j gyvendinimas reikia ne susvetimjim, bet autentikos laisvs ir meils kelio atradim: sakymai neapriboja laims, bet nurodo, kaip j atrasti. Pokalbio su turtinguoju jaunuoliu pradioje Jzus jam primena, kad Dievo duotas sakymas yra geras, nes „Dievas yra geras“.

7. Mums js reikia

mogus jaunystje susiduria su daugybe problem, keliam nedarbo, patikim ideal stygiaus ir konkrei ateities perspektyv. Kartais gali kilti jausmas, kad dabartini krizi ir plaukimo pasroviui akivaizdoje esi bejgis. Nepaisydami sunkum, nepraraskite drsos ir neatsisakykite savo svajoni! Prieingai, puoselkite savo irdyse didel brolybs, teisingumo ir taikos trokim. Ateitis js rankose, nes dovanos ir turtai, Viepaties dti kiekvieno i js ird ir iskleisti susitikimo su Kristumi, gali kvpti pasauliui autentik vilt! Btent tikjimas jo meile, padarydamas jus stiprius ir dosnius, suteiks jums drsos giedrai leistis gyvenimo keliu ir prisiimti eimos bei profesijos pareigas. sipareigokite statydinti savo ateit rimtai imdamiesi asmeninio ugdymo ir studij, kad kompetentingai ir didiadvasikai tarnautumte bendrajam griui.

Savo enciklikoje Caritas in veritate apie visapusik mogaus vystymsi ivardijau kelis dabartinius ikius, kurie yra neatidliotini ir esminiai io pasaulio gyvenimui: tai ems itekli naudojimas ir pagarba ekologijai, teisingas grybi paskirstymas ir finansini mechanizm kontrol, solidarumas su neturtingomis alimis moni eimos plotmje, kova su badu pasaulyje, mogaus darbo kilnumo skatinimas, tarnavimas gyvybs kultrai, taikos tarp taut statydinimas, religij dialogas, tinkamas naudojimasis visuomens komunikavimo priemonmis.

Štai iuos ikius js esate paaukti atsiliepti statydinant teisingesn ir brolikesn pasaul. Šie ikiai reikalauja reiklaus ir aistringo gyvenimo umojo, kuriam paskirtumte visus savo turtus pagal Dievo kiekvienam i js numatyt plan. Tai reikia ne didvyrikus ar nepaprastus darbus, bet tinkam savo talent ir galimybi panaudojim, nuolatos siekiant paangos tikjimo ir meils srityje.

Šiais Kunig metais kvieiu jus painti ventj, pirmiausia vent kunig, gyvenim. Pamatysite, kad Dievas jiems vadovavo ir jie kasdien atrasdavo keli vadovaudamiesi tikjimu, viltimi ir meile. Kristus kiekvien i js kvieia sipareigoti drauge su juo paiu ir prisiimti atsakomyb statydinti meils civilizacij. Jei laikysits jo odio, js kelias bus apviestas ir ves auktus tikslus, suteikianius diaugsmo ir pilnatvikai prasminanius gyvenim.

Telydi jus Mergels Marijos, Banyios Motinos, globa. Patikinu, kad visada prisimenu jus maldoje, ir, kupinas didels meils, laiminu.

Vatikanas, 2010 m. vasario 22 d.

BENEDICTUS PP. XVI

* * * * *

Vertimas „Banyios ini“

 
 
   
 
     
1998-2002, 2003-2005, 2006-2020 Katalik interneto tarnyba, info@kit.lt
 
  pradi