Paminëtas palaimintosios Motinos Teresës mirties deðimtmetis
 
 

(KAP, KAI) Indijoje ir visame pasaulyje paminëta prieð deðimtá metø 1997 m. rugsëjo 5d. mirusi Kalkutos Motina Teresë. 2003 m. popieþius Jonas Paulius II paskelbë jà palaimintàja.

Artimo meilës misionieriø kongregacija per deðimtmetá nuo ákûrëjos mirties pagausëjo beveik tûkstanèiu seserø. Šiuo metu kongregacijai priklauso 4823 seserys ir 256 naujokës, dirbanèios 134 ðalyse. Meilës misionieriø vyrø ðakai priklauso apie 500 nariø.

Šiai kongregacijai priklausantis Motinos Teresës kanonizacijos bylos postulatorius kun. Brianas Kolodiejchukas interviu Vatikano radijui sakë, kad kanonizacijos byloje trûksta tik liudijimo apie jos uþtarimu ávykusá stebuklà, atitinkantá Baþnyèios keliamus kriterijus. Pasak postulatoriaus, nuo 2003 m. Šventøjø skelbimo kongregacijai buvo pateikta daug informacijos apie jos uþtarimu ávykusius stebuklus, deja, në vienas ið jø neatitiko Vatikano ir gydytojø komisijos reikalavimø. Kun. B. Kolodiejchukas taip pat kalbëjo apie átakà, kurià kanonizacijos procesui gali turëti neseniai paskelbti Motinos Teresës liudijimai apie iðgyventà „tikëjimo naktá“. Pasak kunigo, tie liudijimai nesumenkina jos ðventumo, taèiau padaro já dar tikresná, atskleidþia iki tol nepaþintà jos ðventumo matmená, „ðie liudijimai parodo, jog ji buvo artima ne tik patiriantiems medþiaginá skurdà, bet taip pat jauèiantiems dvasiná badà“. Pasak jo, jausdamasi Dievo apleista Motina Teresë dalyvavo Kristaus kentëjimuose.

Popieþiaus namø pamokslininkas kun. Raniero Cantalamessa OFM Cap interviu Vatikano radijui komentavo anksèiau nepublikuotus Motinos Teresës laiðkus, paskelbtus jos kanonizacijos bylos postulatoriaus B. Kolodiejchuko redaguotoje knygoje. Popieþiaus pamokslininkas pareiðkë, kad Motina Teresë labai kentëjo, nejausdama Dievo buvimo, ir tai esàs pozityvus þenklas. Pasak jo, ateistai nekenèia dël Dievo nebuvimo, o Motinai Teresei tai buvo pats baisiausias iðbandymas, kurá jai teko iðgyventi. Popieþiaus pamokslininkas paaiðkino, jog tariamas Dievo nebuvimas yra drauge ir jo buvimas – Dievas yra, taèiau jo buvimas nepatiriamas. Pasak jo, daugelis liudininkø prisimena, jog Motina Teresë valandø valandas bûdavo prieð Švenèiausiàjá Sakramentà, tarsi bûtø visiðkai apimta jo buvimo. „Jei ásivaizduotume, kokià bûsenà ji tuo metu iðgyveno, suvoktume, kad tai yra kankinystë“, – sakë kapucinas pamokslininkas. Pasak kun. Cantalamessa, tai nesumenkina Motinos Teresës, bet jà dar labiau iðaukðtina. Pamokslininkas gyrë Motinos Teresës gebëjimà iðlaikyti slaptoje savo dvasiná skausmà. Jis pareiðkë nuomonæ, kad tai gali bûti atsiteisimas uþ ðiandien plaèiai paplitusá ateizmà. Motina Teresë iðgyveno Dievo nebuvimà „pozityviu bûdu, su tikëjimu ir su Dievu“. Kun. Cantalamessa patvirtino, kad Motinos Teresës tikëjimo naktis neturëtø nieko papiktinti ar stebinti. „Tikëjimo naktis yra gerai þinoma krikðèioniðkosios tradicijos patirtis. Nauja ir negirdëta yra tai, kokiu bûdu Motina Teresë jà iðgyveno”, – sakë jis ir paaiðkino, jog ðv. Kryþiaus Jono „tamsioji dvasios naktis“ buvo parengiamasis laikotarpis jo galutiniam „susivienijimo“ laikotarpiui, taèiau Motinos Teresës atveju atrodo, kad tai buvo nuolatinë bûsena nuo tam tikro jos gyvenimo momento, kai ji pradëjo savo didájá meilës darbà. Pasak popieþiaus pamokslininko, ðiandien mums ypaè reikðminga tai, kad ta tikëjimo naktis jai buvo tokia ilga. „Tikiu, kad Motina Teresë yra þiniasklaidos amþiaus ðventoji, nes dvasios naktis apsaugojo jà, neleido aukðtinti savæs ir tapti þiniasklaidos auka”, – sakë popieþiaus pamokslininkas. Ji mëgdavo sakyti, kad gavusi didþiules premijas ir giriama þiniasklaidos ji nieko nejausdavusi dël to vidinio tuðtumo.

Šventøjø skelbimo kongregacijos narys kardinolas Julianas Herranzas interviu dienraðèiui „La Repubblica“ sakë, jog didþiøjø ðventøjø iðgyventi krizës momentai yra normalus dalykas ir atitinka Baþnyèios tradicijà. Tokie „silpnumo“ momentai ið tikrøjø árodo palaimintosios Motinos Teresës tikëjimo didybæ ir visiðkai nesumenkina jos ðventumo. Kardinolas sakë, jog Motinos Teresës kanonizacijos bylos eiga nebus paveikta ðiø laiðkø publikacijos. Šventøjø skelbimo kongregacija jau buvo susipaþinusi su tais laiðkais, nagrinëdama beatifikacijos bylos dokumentus, dalis jø buvo paskelbta 2002 m.

Anot Meilës misionieriø vyresniosios sesers Nirmalos Joshi, Motina Teresë neabejojo Dievu ir toliau já mylëjo: jei kuo nors abejojama, anksèiau ar vëliau nustojama juo sekti. Motina Teresë mylëjo iki mirties ir praktiðkai ágyvendino savo maldingumà.

Kardinolas Angelo Scola, pernai Vatikano dienraðtyje paskelbæs apmàstymus Motinos Teresës laiðkø tema, sakë, jog jos laiðkai atskleidþia keletà svarbiø dalykø. Pirma, Motina Teresë yra viena ið mûsø ir, panaðiai kaip ir mes, patyrë iðbandymø. Kitas svarbus laiðkø elementas – Motinos Teresë, negalëdama jausti Dievo buvimo, praðë, kad jis jai apsireikðtø.

Buvæs Vatikano spaudos salës direktorius Joaquinas Navarro-Vallsas sakë, jog Motinos Teresës laiðkai rodo jos iðgyventà tikrà dvasinæ kanèià. Pasak jo, tai nenuostabu, nes ji turëjo „imunitetà“ banaliems ir pavirðiniams dalykams. Pasak Navarro Vallso, bûtø klaidinga svarstyti, kad Motinos Teresës ðypsena buvo netikra arba kad jos vieða laikysena buvusi veidmainiðka. Jos laiðkai rodo, jog dvasinës paþangos kelyje daþnai tenka áveikti kliûtis, kurios atrodo neáveikiamos.

Redakciniame „New Yorks Times“ straipsnyje jëzuitas kun. Jamesas Martinas SJ sakë, kad uþ tarnystæ vargingiausiems gavusi Nobelio taikos premijà Motina Teresë gal tik dabar pradeda savo tarnystæ abejojanèiam pasauliui. Pasak jëzuito publicisto, Baþnyèios kritikai naujàjà knygà gali pasitelkti kaip religijos veidmainiðkumo pavyzdá, taèiau bûtø nesusipratimas áþvelgti Motinà Teresæ buvus slaptà ateistæ. Jëzuitas primena, jog daugelis ðventøjø iðgyveno tamsià tikëjimo naktá, taèiau pripaþásta, jog apleistumo patirtis, apie kurià raðo Motina Teresë, tæsësi iki tol negirdëtai ilgai.

„Baþnyèios þinios“
katalikai.lt

 
 
   
 
     
© 1998-2002, 2003-2005, 2006-2020 Katalikø interneto tarnyba, info@kit.lt