| inia Antrajam pasauliniam banytini sjdi ir bendruomeni kongresui (Roma, 2006 gegus 31 – birelio 2)
Brangs broliai ir seserys!
Laukdamas etadien, birelio 3-ij, Šv. Petro aiktje numatyto susitikimo su daugiau negu imto banytini sjdi ir naujj bendruomeni sekjais, labai diaugiuosi galdamas jus, ios banytins tikrovs atstovus, Rocca di Papa susirinkusius pasaulin kongres, nuoirdiai pasveikinti apatalo odiais: „Vilties Dievas jus, gyvenanius tikjimu, tepripildo visoki diaugsm ir ramybs, kad Šventosios Dvasios galybe btumte pertek vilties“ (Rom 15, 13). Mano atmintyje ir irdyje tebra gyvas ankstesnis, 1998 m. gegus 26–29 d. Romoje vyks pasaulinis banytini sjdi kongresas, kuriame kaip tuometinis Tikjimo mokymo kongregacijos prefektas buvau pakviestas perskaityti praneim apie teologin sjdi viet. Tuometin kongres vainikavo simintinas susitikimas su mylimu popieiumi Jonu Pauliumi II 1998 m. gegus 30 d. Šv. Petro aiktje, kur mano pirmtakas patvirtino brangins banytinius sjdius ir naujsias bendruomenes, pavadindamas juos Banyios ir moni gerovs „vilties enklu“.
Turdamas prie akis keli, nuo tada nueit Jono Pauliaus II pastoracinio rpesio, palankumo ir mokymo nuymta kryptimi, iandien noriau pasveikinti Popieikj pasauliei taryb, atstovaujam jos prezidento arkivyskupo Stanislawo Rylko, sekretoriaus arkivyskupo Josepho Clemenso bei j bendradarbi, u svarbi ir verting io pasaulinio kongreso, kurio tema – „Buvimo krikionimi grois ir jo perteikimo diaugsmas“ – kyla i mano itar per pamoksl pradedant Petro tarnyb, iniciatyv. Ši tema kvieia apmstyti tai, kas esmingai enklina krikionikj vyk: juk jame mums prieais ateina tas, kuris, istorijoje taps regimas knu ir krauju, em atne Dievo lovs spindes. Jam taikytini 45 psalms odiai: „Tu viriji visus mones savo groiu“. Ir su juo, paradoksaliai, susij ir pranao odiai: „Jis buvo nei patrauklus, nei graus: matme j, bet nepamgome“ (Iz 53, 2). Kristuje susitinka tiesos grois ir meils grois; taiau meil, kaip inia, apima ir pasirengim kentti – iki pat savo gyvybs atidavimo u t, kuris mylimas (plg. Jn 15, 13). Kristus, pasak v. Bonaventro (Sermones dominicales, 1, 7), „viso groio grois“, veikia mogaus irdyje bei traukia j prie jo paaukimo, kuris yra meil. Tokia nepaprasta traukimo jga ijudina prot i stingulio bei atveria j slpiniui. Taip atsiskleidia didiausias Dievo gailestingosios meils grois ir kartu pagal Dievo panaum sukurto, malons atnaujinto ir aminajai lovei paskirto mogaus grois.
Ami tkmje krikionyb bdavo perdavinjama kitiems ir taip plito dl asmen ir bendruomeni, gebjusi skvarbiai liudyti meil, vienyb ir diaugsm, gyvenimo naujumo. Btent tokia jga „ijudindavo“ tiek daug moni karta po kartos. Sekti ventj pdomis daugyb vyr ir moter, galimas daiktas, paskatindavo j veiduose spindjs i tikjimo kils grois. I esms tai galioja ir jums: velgdami savo sjdi ir bendruomeni steigjus bei pradininkus, js nepakartojamai aikiai ivydote Kristaus veid ir leidots keli. Ir iandien Kristus daugelio irdyje leidia suskambti lemtingiems odiams: „Eik paskui mane“. Paprastai tai nutinka liudijant tam, kuris Kristaus buvim patyrs asmenikai. Ši „nauj krini“ veide ir odyje tampa regima jo viesa ir girdimas jo kvietimas.
Todl jums, mieli sjdi biiuliai, sakau: tebna jie jums bendrysts mokyklos, kelio palydovai rengiantis didelje jo mokini eimoje gyventi tiesa ir meile, Kristaus apreiktomis bei perteiktomis apatal liudijimu. Js irdyse tegu visada aidi Kristaus raginimas: „Taip tevieia ir js viesa moni akivaizdoje, kad jie matyt gerus js darbus ir lovint js Tv danguje“ (Mt 5, 16). Nekite Kristaus vies kiekvien socialin ir kultrin aplink, kurioje gyvenate. Misionierikasis polkis ymi nuolatos atnaujinam ir i kiekvieno pavargusio bei savanaudiko traukimosi save ilaisvinani radikali itikimyb savo charizmai. Isklaidykite tams pasaulyje, besiblakaniame tarp prietaring ideologini ini! Nra groio, kuris bt ko nors vertas, jei nra tiesos, kuri bt manoma painti ir kuria bt galima sekti, jei meil sunyksta iki praeinanio jausmo, jei laim virsta iliuzija, jei laisv paeminama ligi instinkto. Kiek daug blogio mogaus ir taut gyvenime gali pagimdyti valdios, turto, malonumo manija! Liudykite iam sutrikusiam pasauliui laisv, kuria mus ilaisvino Kristus (plg. Gal 5, 1). Nuostabus Dievo ir artimo meils lydinys daro gyvenim gra ir leidia suydti dykumai, kurioje neretai gyvename. Kur meil reikiasi kaip aistra gyventi bei rpintis kitais, skleisdama savo spindulius jausm bei darbo pasaul ir tapdama teisingesns socialins tvarkos krimo jga, ten statydinama civilizacija, gebanti ukirsti keli barbarybs ygiavimui priek. Tapkite geresnio pasaulio, ordo amoris pasaulio, kuriame reiktsi mogikojo gyvenimo grois, architektais.
Banytiniai sjdiai ir naujosios bendruomens iandien yra viesus Kristaus ir Banyios, jo Suadtins, groio enklas. Js priklausote gyvai Banyios struktrai. Ji dkoja jums u misionieriksias pastangas, u ugdomj veikl, vis daugiau pltojam krikionikosios eimos naudai, u paaukim kunigikj tarnyb ir pavstj gyvenim skatinim – paaukim, brstani js viduje. Ji taip pat dkoja jums u js pasirengim klausyti ne tik Petro pdinio, bet ir vairi vietini Banyi vyskup, kurie kartu su popieiumi vieningai sergsti ties ir meil, nurodym. A pasitikiu js geranoriku klusnumu. Pirmenyb visada nediskutuotinai – anapus savo teisi akcentavimo – teiktina Kristaus Kno tarp moni statydinimui. Kiekvienos problemos sjdiai turi imtis gilios bendrysts, artimo ryio su teistais ganytojais dvasia. Tegu jus palaiko dalyvavimas Banyios, kurios liturgija ikiliausiai ireikia Dievo lovs gro ir tam tikru bdu yra Dangaus apsireikimas emje, maldoje.
Patikiu jus utarimui tos, kurios aukiams Tota pulchra – „visa grai“ vardu; ji yra groio idealas, kur menininkai vis mgino atkurti j kriniuose, „moteris, apsisiautusi saule“ (Apr 12, 1), kurioje mogaus grois susitinka su Dievo groiu. Kupinas toki jausm, kaip savo nuolatins meils laid teikiu ypating apatalikj palaiminim.
Vatikanas, 2006 m. gegus 22 d.
|